måndag 19 januari 2009

Luftgevärsskytte =)

Helgen har varit bra. Jag har varit sjuk, men har kanske inte tagit de så lugnt som jag borde... Men det var det värt.
Inatt låg jag och hostade väldigt mycket så jag fick ingen bra sömn, men det känns som att hostan gör att den försvinner. Så ju mer jag hostar desto mindre har jag kvar till sen =) Så snart borde jag vara frisk!
Idag har jag skjutit luftgevär. Det var länge sedan. Jag gick ju på luftgevärsskytte i Ocke men slutade när jag kanske var åtta. Sen gick jag och Lotta på skytte ett par gånger, undra hur gamla vi var då. 14-15 kanske.
Hur som helst så får man betala 10 spänn åsså får man 10 tavlor och ett gevär. Två av tavlorna är provtavlor som man får prova att skjuta och känna in geväret med. Sedan är det alltså åtta tavlor som man räknar ihop sedan. Jag fick 226 poäng av 400 möjliga så det måste ju ändå vara godkänt ringrostig som jag var. =) Fick i alla fall ett märke och det kommer jag att leva på hela veckan :D
Ikväll blir det nog inte så mycket. Tänkte kolla om det var något på tv nu innan vi ska gå och fika kl sju.
Ha de!
//Lina

Inga kommentarer: