tisdag 13 januari 2009

Det går ganska bra ändå

Ja, men det måste jag faktiskt påstå. Mitt nya liv började ju när jag kom ner på Gotland igen och jag måste faktiskt säga att jag är på gång =)
I och för sig har det bara gått tre dagar sen jag kom ner, men det är ju alltid nått.
Idag har vi haft introduktion i låtskrivning. Och det kan jag meddela var otroligt roligt. Tänkte faktiskt stämma om gitarren och prova å skriva en liten trudelutt senare ikväll.
Jag, Emelie och Gabi hamnade i alla fall i samma grupp och vi fick i uppgift att skriva en låt i 6/8. Det var en utmaning det! Jag skulle i alla fall skriva riffet och ackordsföljden, Emelie skulle skriva melodin och Gabi skulle skriva låttexten. Det gick väl ganska bra för min del, eftersom jag skrev ett riff och en ackordsföljd. Men jag vet inte hur många gånger jag började spela 4/4 istället för 6/8! Krongligt dedär alltså.
Emelie och Gabi skulle i alla fall se om dom kom på något mer på låten ikväll.
Efter skolan slutat gick vi till sporthallen och spelade fotboll. Jobbigt, men grymt kul.
Så gick vi på ICA, och nu har jag duschat och ska äta cashewnötter och låna en film av Carro som jag tänkte kolla på.
Hade!
//Lina

Inga kommentarer: