onsdag 7 januari 2009

Dagens upptåg


Hej då ballongen


Den brinner. Trodde verkligen att det skulle ta eld på plasten men det gick förvånansvärt bra!



Pappa slungar



Och jag skottar och jämnar till.



Snowoardhopp och Varmluftsballonger.

Idag har jag och pappa varit ute nästan hela dagen. Vi har byggt väärldens bästa hopp. Jag lovar att det kommer att äga. Det var ett ganska stort projekt. Är glad att pappa ville hjälpa mig, för utan honom skulle det inte bli så bra som det blev. Hade jag gjort det själv hade jag typ skottat en liten hög å sen kallat det ett hopp.
Nä när pappa engagerar sig kan man lita på att det blir ordentligt gjort. =) Fram me skotern och släden, lasta upp snöslungan, köra ner på baksidan, lasta av snöslungan slunga snö (det fick pappa göra) skotta, schakta och jämna till. Sen typ två timmar senare var det klart. Vilken skönhet det blev.
Imorgon kommer Jonas hit och ska inviga det. Det kommer bli kanon.
När hoppet var färdigt gick vi in och lagade lunch, kassler och potatisbullar. Egengjorda potatisbullar dessutom. Väldigt kladdiga blev dom men när man väl hade fått ner dom i stekpannan var de inga problem. När vi ätit klart gick vi ut igen, tog sparken bort till västergårn och släppte iväg en varmluftsballong. En gång för herrans många år sedan byggde vi en varmluftsballong. Kommer inte ihåg riktigt men det gick nog inte så bra vill jag minnas. Men efter vi hade provat att göra en egen köpte pappa varmluftsballonger på internet. Och dom har blivit liggande i massa år, men så kom jag på idag att vi skulle skicka iväg dom.
Det slutade med att vi skickade iväg alla tre.
Först en från Västergårn, nästa från en lägda ute i skogen och den tredje skickade vi iväg från ett kalhygge. Den sista följde vi så långt det gick. Ballongerna flög förvånansvärt bra alltså, jag hade kunna sätta pengar på att plasten runtomkring skulle ta eld, men det gick hur bra som helst! Nästa nyår kanske man ska skicka iväg en varmluftsballong istället för raketer =) Tänkte länka vart pappa köpt ballongerna men den har upphört tråkigt nog. Ska kolla runt lite sen och se om jag kan hitta den någon annan stans.
Nu ska jag gå å hjälpa pappa med middagen, idag blir det ugnsrostade rotsaker med lax.
Hade! /Lina

Inga kommentarer: