fredag 4 november 2011

Min middag

Hörrni idag har jag inte gjort många knop. Igår var det pubrunda på nationerna. Blev rätt så blött så att säga.
Klev upp ur sängen kanske vid 13, styrde ihop nån slags röra med avocado, keso, kalkon och persillade. Ganska så gott om jag får säga det själv.
Och till middag lagade jag "pasta" carbonara.
Pastan blev helt ok tycker jag. Den gjordes på ägg, färskost och fiberhusk. När jag var i affären hittade jag inte fiberhusk men hade läst att det var malda psyllumfrön å de hittade jag. Men det verkar som att de som jag hittade hade en bättre bindningsförmåga för de blev en stor klump av de som skulle bli en smet. Såatte jag blanda i massa grädde för å få den bredbar. Tänkte att de skulle sluta i katastrof, men det blev riktigt bra asså!
Såhär såg det ut iaf:
DSC_0001
Imorgon ska jag och kusin ses å fika å sen laga mat. Tända ljus ska vi hinna med också. Trevligt värre.

Inga kommentarer: