söndag 6 november 2011

En bra söndag

Igår var jag och kusin med Ziga och Evelina på stan en sväng. Vi fikade och sedan gick vi på stan för att sedan gå till kyrkogården och tända ljus vid minneslunden.
Sedan lagade jag Evelina och Sara middag tillsammans, supergoda färsbiffar med kantarellsås och rostade grönsaker. Nomnom!
Sedan kollade vi på Så mycket bättre, fastnade verkligen för Timbuktus låt:
Timbuktu%20-%20Kom%20och%20h%C3%A5ll%20om%20mig
Festlig låt tycker jag!

Sara skulle jobba idag så jag var uppe med tuppen. När jag kom hem åt jag först frukost, sedan städade jag mitt rum hade ambitionen att torka golvet till och med men så blev det itne då det visade sig att vi inte hade något skurmedel.. Får bli nästa gång jag får städmani istället.
Sedan cyklade jag ner på stan och hjälpte till Härja Jämt att inventera glasförrådet på Norrlands Nation.
Cyklade hem å tog ett litet mellanmål och tog mig en promenad till Filip och Fredriks senaste podcast.
Nu sitter jag och väntar på att kycklingen ska tina ordentligt så jag kan laga en smaskens middag. Thaisoppa tänkte jag styra till ikväll.
Saker jag också gjort idag: Varit på Claes Olsson och köpt en skrivbordslampa och skarvsladd så jag kunde styra till mitt skrivbord.
Putsat mina nya skor med läderbalsam. Två gånger, för det sa han i affären att man skulle göra första gången :) Fick skapliga skavsår efter att jag hade dom igår, funderar på att promenera till skolan i dom imorgon så jag härdas lite... Ska ta på mig dom ikväll och känna efter :)
Hörs

Inga kommentarer: