måndag 21 november 2011

Konsert

I lördags var jag på konsert med Maja och Beccy som jag lärde känna på Gotland. Maja introducerade bandet My morning jacket till mig precis innan vi slutade på Gotland. Deras låt "One big holiday" blev ett soundtrack vi spelade på alla fester på sluttampen. Året efter hade jag den låten i gitarrläxa och jobbade med ett par gånger, så jag har lärt mig spela introt och nästan hela första solot. Sen kom jag aldrig längre, men de räcker.
Konserten var helt magisk, och de avslutade med "one big holiday" såatte de kunde inte bli bättre! Även låten "Run thru" är en favorit som spelats lite på gitarren också.
Annars har jag inte lyssnat jättemycket på dem, lyssnade in mig på deras nyaste skiva lite innan konserten bara.
Här är guldkornen:

Wonderful (The way I feel)


Smokin from shootin + Run Thru (har mixtrat med klippet så den startar vid Run thru)
Sedan är det ingen som lagt upp One big holiday från i lördags än, ska hålla utkik. Men här är från när dom spelade i Lund i torsdags:

Här och här kan ni läsa recentioner från konserten.
Åh, vad jag borde gå på konsert oftare!

Inga kommentarer: