lördag 9 oktober 2010

Fridayyyy

Idag har vi fredag. Jag var uppe till sent och gjorde klart min uppgift. Sen var det seminarie idag då vi skulle diskutera vad vi kommit fram till, och jag tror att jag  kom med lite intressanta åsikter.
Nu är vi lediga i skolan hela veckan och det är meningen att vi ska plugga till tentan på fredag. Hehe, med min självdiciplin undrar jag hur det ska sluta. För det går ju inte direkt att plugga till 5 på morgonen innan tentan då man faktiskt måste kunna hålla sig skärpt i ett par timmar då tentan pågår.
Men jag tror att det ska gå bra. Allt som föreläsarna har tagit upp är ganska logiskt och med lite fantasi kan man nog klara tentan. :)

Sen åkte jag och pappa på Coop och handlade lite festliga saker inför helgen. Mamma är bortrest så de blir gräddsås och lite annat smått och gott på menyn i helgen. Mysigt att lyxa till det ibland!
Vi åkte hem och dimman låg tät över landskapet. När vi kom till Åse tänkte vi att om man svänger upp på höjden kanske dimman lättar och man kan se fjällen sticka upp ur dimman. Vi körde, och körde och funderade på att vända, men körde. Fick vända på en vändplan, hittade en annan "väg" som vi följde. Denna "väg" fanns inte på GPSen, den existerade knappt i verkligheten heller. Men det var spännande. Så kom vi ut på en grusväg och tillslut kom vi ner på E14. Dimman lättade inte nånstans så det var inte värt det. Men nu vet jag om att man kan typ köra där. Om man saknar spänning nån dag när man är påväg hem från stan skulle man ju kunna ta den vägen kanske.
Lite besvikna att vårt äventyr inte gett något resultat åkte vi upp till Mattmar och upp till utsiktstornet. Dimman låg inte fullt så tät där uppe men den hade inte lättat. Får se imorrn kanske om vi får nån fin bild med dimma och fjäll. Pappa fotade ju en fin bild förra helgen.

Inga kommentarer: