söndag 10 januari 2010

Varför Sydney är dubbelagent och inte jag

Dom senaste dagarna har jag kollat på serien Alias som handlar om dubbelagenten Sydney Bristow. I ett avsnitt kör hon ner en bil i vattnet eftersom hon är jagad av poliser. Lång historia men hon är iaf på de godas sida och om poliserna får tag på henne är det slut.
När hon sitter i bilen under vattnet tänker jag. Hm hur ska hon få luft?
Jag skulle öppna handskfacket å kolla om de fanns nån luft där.

Sydney simmar ut genom bilrutan och tar sedan luft från ett av däcken. Smart. Så långt tänkte inte jag.
Det är därför hon är dubbelagent och inte jag.

Inatt när jag skulle sova kunde jag inte det och tog fram min iPod. På denna har min bror installerat en binär klocka.
Nej. Jag kan inte lära mig en binär klocka.
Vet inte hur många gånger jag trodde jag visste var nästa plupp skulle komma. Men så hade jag feeeel. Till slut la jag ner och insåg att det inte går.
Men hade jag hetat Sydney Bristow hade det varit piece of cake om man säger så.

Inga kommentarer: