lördag 30 januari 2010

En kär ägodel



Denna halsduk som jag har på mig är en mycket kär ägodel. Jag fick den av mamma som köpte två stycken likadana på Indiska nånstans i Sthlm. Hon var tvungen att gå till flera affärer innan hon hittade dom. Hon tog dom två sista också om jag inte minns fel.
Detta måste ha varit i tvåan eller trean på gymnasiet.
Zarah hade hittat den först och jag ville ha en likadan.
Lotta fick den ena av mig i födelsedagspresent och jag tog den andra.
Både jag och Lotta har använt dessa halsdukar sjukt mycket. På vintern har jag den i princip varje dag.
Så igår när vi var på Rockkarusellen kunde jag inte hitta min halsduk. Det är verkligen ovanligt att jag inte har den på mig, så jag letade och kunde se om den var nånstans men det var den inte. Blev orolig att den inte skulle ligga hemma ändå, men det gjorde den som tur var! Skulle inte klara en vinter utan denna finfina halsduk.

1 kommentar:

mor sa...

Köpt på Hamngatan i Stockholm, bredvid NK...