söndag 18 oktober 2009

Nice helg

Kom till Sthlm i fredags. Sigrid hade gått och blivit sjuk och kunde tyvärr inte träffa mig. :( Men vi ska ses i helgen istället.
Det var egentligen bra att vi inte sågs för jag var mer eller mindre död när jag kom till lägenheten. Vi ställde till tacos iaf. Mycket festligt. Sen kollade vi på Blades of glory och åt glass. Erik hade handlat Ben & Jerry's till mig. Tackar tackar =)
Klev upp och drog mig bortåt centralen. Missade bussen med typ 50 meter. Händer alltid mig.
Så jag fick ett infall och skulle gå på 7 eleven och köpa en latte. (jag dricker egentligen inte kaffe) Lattemaskinen var trasig. Tji fick jag för att jag försökte vara trendig. Eller det är kanske helt ute med en latte i handen? Haha.
Tog nästa buss till centralen, missade flygbussen me typ en minut. Så de blev lite stressigt när jag var på Arlanda 11 och flyget fick 11:25. Men de gick.
Landade på Frösön, vilket väder. Stålande sol och nån minusgrad.
Gick till Jonas och dumpade mina grejer hos honom, hann träffa Liten en sväng också.
Så gick jag och Zarah och käkade lunch på gamla tingshuset för ovanlighetens skull.
Mycket festligt.
Hann med en fika med Lisa också innan jag skulle ta bussen hem. Denhär gången åkte jag på barnbiljett =)
Soft!
Kom hem och fick mat. Så åkte jag och Jim till Mörsil för festligheter.
Blev ganska sent... Skulle såklart kolla på Flåklypa Grand Prix också innan det var dags att sussa. Eller jag gick å la mig innan filmen va klar... Ska nog ta med mig min externa hårddisk på torsdag när jag ska hälsa på igen... Då blir det massa melodikryss, middag...
När jag vaknade (läs blev väckt) beställde vi pizza och kollade på Skärgårdsdoktorn. Ah.
Berättade även för Jim och Anders om vårat äventyr när vi skulle köpa pizza i Fårösund och då pizzadegen var slut. Jim berättade att det hade hänt på pizzerian i Mörsil också. Haha.
Kom hem, åkte till Lotta och hälsade på.
Varken Rudi eller Doris var hemma. Dom var ute och jagade. Doris hade jagat in en älg på ett annat jaktlags mark. Lite komiskt. Men roligt att det börjar hända saker omkring henne.
Kom hem, hjälpte pappa å göra lite höst ute på gårn. Bar upp båten på lon, la om till vinterdäck på BYN.
Födelsedagsmiddag för pappa idag. Burgundisk gryta. Inte så äckligt det alltså.. Mmmm!

Imorrn ska jag först hänga med CUF och göra tre skolbesök på förmiddagen och sen åker jag till farmor.

Inga kommentarer: