fredag 9 december 2011

Min jul

Ja, läste runt lite på olika LCHF-bloggar och insåg att dehär med att fuska över jul kan vara farligt. Att man liksom börjar tidigt å sen håller på nån vecka med fuskandet. Mina regler blir därför:
På kvällen den 23 är det tillåtet att fika godis som jag bakat, tunnbröd och julmust.
På julafton är det fritt fram att äta preciiiiiiiiiis vad som helst.
På juldagen får jag fuska om jag känner för det, men inte lika mycket som på julafton.
På annandag jul är det slut med fuskandet, och överblivet julgodis skänkes till den som är sugen.
Funderar däremot hur jag ska göra på nyår.. Skulle ju va trevligt å dricka lite drinkar och käka lite traditionell mat kanske? Får återkomma när jag bestämt mig.
Nu tänkte jag nog gå å borsta tänderna å sen kolla ett avsnitt SoA innan jag ska sova.

Inga kommentarer: