måndag 5 december 2011

Jullekstuga

I fredags var det jullekstuga med dansföreningen jag går kurs hos, Philochoros. Vi var ute i Ultuna (vid SLU) i deras kårhus.
Jag hade en dräkt från Rättvik:

Jag


Några herrar ur föreningen, vet bara att dräkten till vänster är här från Uppland närmare bestämt Häverö.


 Dansadansa


 Ganska många var vi

 
Jag och Erika som hade en vardagsdräkt från sin hemby (Järbo om jag inte minns fel)

Det var en sjukt trevlig kväll. Vi nybörjare hade hand om luciatåget också så det var verkligen fullt upp. Jag åt tomtegröt, och en klunk glögg, det var trevligt att få lite julkänsla.
Nu kom jag precis hem från den sista dansövningen för denhär terminen, vi hade bara repetition (schottis, polska, hambo och vals körde vi ikväll).
Nu ska jag sova. Nattinatt

Inga kommentarer: