onsdag 21 december 2011

Ikväll

Kom hem från stan vid fyra ungefär. Lotta åkte med hem å hennes pappa skulle hämta henne här halv fem så vi kollade på gamla julkonserten sen 2005 och luciaframträdandet 2006. Så sjukt roligt att kolla på! Åh vad vi va duktiga! Haha, kände mig seriöst jättestolt över att vi fixat dedär! :)
Så åkte hon och jag hamna framför datorn och läste bloggar. Kände hur ögonlocken blev tyngre och tyngre å gick å la mig och vilade på soffan ett tag. Vaknade när pappa kom hem från jobbet vid sju kanske? Mamma var i full gång med middan och efteråt fixade vi med julgardiner bakade kakor och lite annat stök.
Nu ska jag sova. Hoppas rummet hunnit blivit varmt.
Mina LCHF kakor bakade med mandelmjöl, sukrin och pepparkakskrydda. Inte så värst goda tyckte jag. En konstig metallisk eftersmak av sukrin, plus att dom känns märligt kalla liksom. Svårt att förklara... Men hur som helst så har jag något att mumsa på när alla andra fikar gofika fram till julafton.
Nu är det bara ett par dagar kvar :)
Imorgon ska jag och mamma fara å köpa ägg av min gamla klasskompis som startat hönseri, eventuellt får vi kött också (Y) sen ska vi till Mörsil å hälsa på farmors kusin, handla lite vi glömde idag och hämta ut paket på OK.
Sen på kvällen är det julmys på Bygdegårn. Vi ska sjunga, blir nog grett de!

Inga kommentarer: