tisdag 20 december 2011

Jul i folkton

Som förövrigt heter Jul i folkton och inte jul i folktron som jag gått å sagt så länge jag haft namnet i min vokabulär.
Ja hur som helst var alltså på konsert ikväll med Josefine ur min klass. Konserten var så hiiiimla grym! Gåshud på asmånga låtar och herre min je vilka duktiga musiker, och ljudtekniker allt var verkligen tiptop! Och Sofia Karlsson, hennes röst alltså helt fantastiskt!
Även att dom körde en låt ur Marys Question (som jag varit med och sjungit i Frösö Vokal inte mindre än två gånger) Så himmelens fint var det!
Min julkänsla är på topp nu skulle man kunna säga eftersom det är snö i Uppsala (även om det är slask snö är det alltid något) och imorgon åker jag hem till den RIKTIGA snön. Och ska fira jul med massa fina människor! ÅÅH, förstår ni vad jag längtar? Tvivlar faktiskt.
Nu: Packa, bädda sängen och sova för tiiidigt imorgon är de jag som tar bussen till Arlanda för att flyyyyyyyga hem.
Min att göra lista idag, har kryssat över allt förutom packa. På sidan jag pekar på är de saker jag ska packa.
Ska på stan å styra julklappar imorgon och sen handla maaaat + saker till tomten.

Inga kommentarer: