torsdag 9 juni 2011

Google

Pappa kom hem nyss och tipsade mig om att Google firar Les Pauls 96:e födelsedag.
Såhär ser det ut på startsidan.

Så kan man spela på strängarna. Kul grej! Det är ju bara så tråkigt för jag märker aldrig dessa fina loggor eftersom jag googlar direkt i en ruta bara och är sällan på deras startsida. Laddade för övrigt hem Google Crome igår för jag tycker att Firefox ha hållit på att krångla massa nu på senaste. Jag laddade hem det i ett syfte, och det var för att se om kommandot tre fingrar upp på touchpaden gjorde att man kom "home" alltså överst på sidan. Men icket. Jag försökte hitta ett tangentkommando för detta, men det verkade heller inte finnas. Märkligt tycker jag att varken Safari eller Crome har denna fantastiska funktion. Blir nog fast vid Firefox ett tag till ser det ut som eftersom jag är fantastiskt beroende av denna funktion.

Dagen då? Jo har rengjort solariet idag. Kul, njae men nu jäklar ska jag bli bajsbrun. Vid denhär tiden på Gotland hade man sig ju en ordentlig bränna. Åh, Gotland...
Solariet står på lon (för er annorstädes; ovanpå lagården) och har stått där sedan jag skulle bli lite brun till studentbalen 2007. Hehe, det är ett par år sedan det så det var lagomt dammigt men jag fick rent de i alla fall.
Tänkte sola idag då, men när jag kanske solat i en minut slocknade det. Hoppsan tänkte jag och klev upp och undersökte proppskåpet. Bytte en propp som såg utbrunnen ut och gick upp och provade. Icket. Men så kom jag att tänka på att pappa nog bad mig då 2007 att jag skulle ta el från två olika ställen så jag styrde upp ett till uttag där jag satte underdelen och då funkade underdelen i alla fall. Men fick inte igång överdelen, får be pappa kika på det.
Sen så läste jag lite bok, har snart snart snart läst ut New Moon på engelska. Jag har bestämt att jag ska läsa den serien på engelska. Jag hatar egentligen att läsa på engelska men om man nånsin ska läsa på högskola så äre lika bra å bita i de sura äpplet.
Tog en pincett och började plocka bort hår från mina ben, mamma tipsade att jag kunde ju ta hennes epilator sagt och gjort. Jääävlar vad ont det gjorde. Bad mamma göra det på mig men det blev inget bättre så efter ett tag bad jag henne att sluta. Funderade om man inte kunde smörja in med nå bedövande liksom, men njae har ju ingen sån kräm direkt.
Så kom jag på den briljanta idén att svepa ett par glas vin innan! Så får det bli! :) Haha fy sjutton vilken låg smärtgräns jag måste ha! Om ni vill ha ut nån hemlighet från mig är det bara att tortera med en epilator så berättar jag vad som helst tror jag faktiskt!
Nu ska jag ut på promenad om jag kan hitta min iPod. Filip och Fredrik har ju ett nytt avsnitt av sin podcast idag. Yayyy!

Inga kommentarer: