onsdag 8 juni 2011

Fortsättningen på dagen

Yes mina vänner. Efter blogginlägget styrde jag ihop ett vykort till farmor där jag visade mina fina inköp och vårlökarna som blommar just nu. Fick en slant av farmor som jag shoppade för och fick lökarna av farmor i höstas, så jag ville visa vad resultatet av de båda blev :)
Sen tog jag mig ut på en promenaaaad, lyssnade på Christer i P3. Podversionen.. Känner på mig att det kommer bli min räddning i sommar... Massa massa bra podradio. Funderar även på att ha ambitionen att gå till jobbet, och kanske till och med en liten extra runda. Vore ju fantastiskt trevligt om jag kunde göra detta. Och för att inte tala om hur snärt å snygg jag skulle bli ;) Kan ju börja med det på måndag och sen får vi se...
Så kom jag hem i alla fall, lagade mat. Nån improvisationsgrej som smakade helt ok men kanske inte det bästa jag gjort i mina dagar... Hoho, vilken motivation jag kommer få att laga mat nu förresten! Är det inte underbart att ha massa massa gott å nyttigt i sin matlåda och sitta å jämföra sig med alla andra? Jag ska iaf alltid ha en burk Keso på jobbet, örtsalt, de får bli fikat de tillsammans med en tomat eller en avocado.
Var var jag, jo lagade mat. Åt maten framför tvn åsså gick strömmen. Typiskt. Så jag satte mig och läste ur min bok. Strömmen kom tillbaka medan jag läste men det var så mysigt så jag fortsatte ändå.
Så kom Lotta och pappa. Lottas bil hade gått sönder idag, så hon åkte med pappa hem. Jag skjutsade hem henne, passade på att ta hem lite saker som blivit kvar sen festen i onsdags.. Lotta lagade mat och jag kollade på, sen fick jag smaka fläskfilé med gorgonzolasås. Ganska smaskigt!
Nu ska jag se om far vill följa med på en promenad kanske. Annars blir det Christer som sällskap.

Inga kommentarer: