måndag 21 mars 2011

Min Stockholmsvistelse

Den 4e mars flög jag ner till Stockholm för att delta på festivalen "In her voice we hear the revolution" som min gamla linje Ella anordnade.
Festivalen bestod av olika delar, workshops på dagen, akustisk scen på eftermiddagen och konsert på kvällen.
Jag skulle delta som ljudtekniker på den akustiska delen, därför har jag inga bilder från det.
Kom dit under dagen och började rodda, eller jag kunde inte hjälpa till så mycket med att bära grejer precis, men jag fick i uppgift att göra en spotifylista och sen blev jag förste kabel-rullare.
Akustiska scenen drog igång och allt gick bra.
Sen blev det dags för konserten och jag hade sett fram emot ungefär huuur länge som helst å få se Mud Walk. Dom är så fantastiskt bra på scenen och har så sjukt bra låtar så de känns som en tidsfråga innan fler upptäcker dom.
Det var inte bara Mud Walk som spelade, Santa Rosa Death Patroll, Katharina Nuttall och Grammisnominerade Pascall.
Var bara flitig att fota Mud Walk:
 
Ser ni vad bra dom är?! :)


Sen blev det söndag och vi träffades för att fika hänga.

Vi träffades på Söder på ett fik jag inte kommer ihåg namnet på, men det låg på Skånegatan.

Sen sa vi farväl och hoppas att det inte dröjer så länge innan jag träffar alla igen!

På måndag kväll gick jag och bror ut och åt middag. Hade fått en slant av farmor innan jag åkte, så det kändes som ett solklart sätt att spendera den på! Mumsigt var det, och glad blev farmor när vi hördes efteråt och jag berättade. :)
 
Jag på restaurang Kouzina

Så åkte jag och träffade finaste Beccy, myste med hennes hund och blev bjuden på saffranste, glass med jordnötter och kolasås. Det ni, det kan vara den godaste kombinationen ever.
Så blev det fettisdag och Sigrid kom förbi lägenheten och vi gick och fikade på Ett Bageri som jag berättade om förut för några inlägg sedan.

Här är halva Sigrid. (Min display på kameran är ju trasig så jag ser inte vad jag fotar, därav missen här)

Sen blev det onsdag, och jag hade fortfarande inte bokat nån hembiljett, torsdag och mamma kom ner. Då tyckte jag att jag lika gärna kunde stanna i Sthlm ett tag till. Det är ju trots allt närmre på affären där än till postlådan här hemma så det underlättar ju.

Johan ringde och frågade om jag ville gå på Vildmarksmässan. Jaa, det ville jag ju men skulle nog inte palla gå en hel dag på kryckor. Så jag kollade upp om man kanske kunde låna en rullstol där, och visst det kunde man. Sweet.
 
Här är Johan i Lapplands monter, och dricker riktigt kokkaffe.

Sen gick helgen förbi, åsså hörde kusin Sara av sig och frågade vad jag hade för planer. Ingenting svarade jag. Så hon kom och hälsade på en dag. Tisdag tror jag det var.

Vi lagade sallad

Och åt tills de stod ut genom öronen.
Så hände det inte så mycket och på torsdagen åkte vi hem.

Under min Stockholmsvistelse har dock jag inte varit så duktig på att följa min diet, eller hemma har jag gjort det men ibland ute så är de svårt att stå emot frestelsen... När jag kom hem i torsdags frågade Lotta om jag ville vara med och äta Pizza, då kände jag att det kunde bli ett bra avslut på mitt svullande, och så fick det bli! Så nu är jag back on track, och är glad över att jag inte gått upp något trots mitt fusk :)

Inga kommentarer: