torsdag 24 mars 2011

Idag blev jag av med gipset

Japp, idag försvann nått kilo från mitt ben. Ganska skönt. Mamma var med och fotade hela händelseförloppet. (Y)

Hej hej, här är jag

I med sågtråd i kanalen som göts in när dom la gipset.

Det kärvar lite då tråden ville fastna i luddet som ligger mot huden.

Fram med det tunga artilleriet; eldriven såg. Lät ganska mycket och var lite läskig.

Så bänds gipset isär med en "bända isär gipset-tång"

Här bänds det lite till.
 
Bort med plåstret

Och såhär såg det ut

Så kom det en läkare och berättade att jag får gå på benet inomhus utan kryckor. Men eftersom jag har noll balans och muskelmassan minskat avsevärt kommer det ta några dagar innan jag kan gå.
Det är fett läskigt att prova stö på benet. Känns som hälsporre gånger 70, eftersom jag tappat all muskelmassa under foten antar jag. Men det kommer väl, jobbigt bara å träna upp...

Sen när vi var klar på sjukhuset så åkte vi till Hornsbergskyrkan, Länsbiblioteket, Gamla tingshuset och Mittuniversitetet och satte upp flyers om Ella. Hoppas nån hittar dom :)
Så bytte jag ett par hörlurar som slutade fungera i somras, men härom dan när jag och pappa letade efter min iPod (som fortfarande är spårlöst försvunnen) hittade vi kvittot för dessa lurar och där stod det minsann att det var TVÅ års garanti. Garantin går ut den 6e april, såå de va ju soft att jag inte hittade det försent! Så ett par nya lurar, och sen hade jag ett ärende på banken. Sen åkte  vi hem.
Och jag lagade grymmaste risotton på dinkel. Mums blev det! Lätt en av de godaste GI-rätter jag lagat.

Inga kommentarer: