måndag 1 november 2010

Men hallå, vad hände

Ojoj, vilken dag.
Började med en promenad med hunden imorse, sen iväg till Järpen å lämna hunden å få tillbaka min bil. Träffa kusin Katti då (hundens ägare) men även kusin Lena med barn svängde förbi!
Åkte hem, packade och åkte in till stan på föreläsning. Visade sig att det var ganska många som kuggat på tentan, så de kändes lite bättre nu... Gick å skulle hämta ut tentan men de va stängt på expiditionen så de blir till å göra de imorrn istället.
Gick först ner på biblioteket för å kolla efter en bok, men hamnade vid skivuthyrningen. Det hade jag glömt bort, att man kunde låna skivor där. Klockrent! Lånade 5 st:
Johnossi- Mavericks
Hoffmaestro & Chraa- The Storm
Marina & The Diamonds- The Family Jewel
Tallest man on Earth- The Wild Hunt
Donkeyboy- Caught in a life

Ja, vad sägs om en iPod att lägga in denna fantastiska nya musik på? Kan nån ge mig tips på hur jag ska göra. Jag är hooked på Apples "musiksystem" alltså jag gillar hur allt är uppbyggt i deras mediaspelare. Behöver en ny telefon inom en snar framtid + att jag just nu går helt utan musikspelare. Och att köpa en iPhone 4 känns bara... Äre värt?
Hjälp mig!

sen fortsatte jag min tur på stan och shoppade biljetter till filmfestivalen som pågår nu på Storsjöteatern.
Tog bilen ut till far på jobbet och vi åkte till Eastern Palace och käkade middag. Mongolisk buffé. Mmm!
Till gymmet. Tränade lite, sen kom Karro på den briljanta idén att vi skulle gå på pass. Step, vilket innebär att man trampar upp och ner på en låda. Låter enkelt i teorin. Men lägg på sisådär 20 snurrar, lite fördröjda hopp, och en padebore här och där så är man inte så kaxig längre. Seriöst, kommer inte ihåg sist jag kände mig så usel. Plus att musiken var jättehög. Inte skönt i mitt tinnitusöra. Ja, men nu vet man iaf att det passet inte får nå fler besök av mig i framtiden.
Så lite småstressade duschade vi och började göra oss i ordning. Gick bort mot Storsjöteatern och när vi kom till Stortorget stoppade jag ner handen i bakfickan för att ta fram biljetterna. Men dom var borta! Vi båda såg när jag stoppade biljetterna i fickan så det var inget tvivel om saken att biljetterna var tappade. Bara att vända om, filmen började om 15 minuter, stress. Vart kan biljetterna vara? Där! Nej det var ett löv, där? Ja där var biljetterna, men sen skulle man ju ha sitt medlemskort som också var försvunnet! Bara att gå vidare och leta på gatan och tro på fan att vi hittade dom också!
Kuta tillbaka, fem i var vi på plats och shoppade snask. Men vi hann! Och fick platser bredvid varandra. Puh! Hade jag varit Karro hade jag, jag vet inte vad. Men vaafan, tappa bort biljetterna inte okej!
Jaja nu ordnade det ju sig tillslut och vi kollade på filmen Snabba Cash. Bra film tyckte vi båda.
Nu blir det till att packa upp väskan och sova.
Gnatt

Inga kommentarer: