torsdag 11 november 2010

En dag på stan me farmor

Ja idag skulle jag gå på stan med farmor. Vi hade som mål att hitta en kappa. Jag va in till stan igår och rekade lite. Men det visade sig att det inte hade någon betydelse, eftersom jag hade missat en vital detalj i kraven på kappa.
Vi gick bet på att hitta en kappa, så antingen får farmor tagga ner på sina krav, eller börja shoppa på nätet. Jag röstar på en kombination. Hon var sugen på att skaffa ett par likadana skor som jag har men backade ur snabbt när jag berättade att jag köpt dom på nätet. Varför denna konservatism till att handla på nätet! Det är ju klockrent om man som farmor blir trött i benen och tycker det är jobbigt att prova kläder. Beställ hem och prova. Det är ju gratis å skicka tillbaka dom om man inte vill ha dom väl?
Jaa, vi hittade ett par skor i alla fall, fast när hon kom hem insåg hon att dom var i fel storlek men det ska ju gå att fixa.
Annars då? Jo jag bröt min nagel när jag skulle ta ur papperet som låg ihopknövlat i skon som skulle provas. Jag lovar, jag har aldrig brutit min nagel såhär hårt! Hann tänka innan "va ont de kommer göra om jag bryter nageln nu" och fy satan.. Bröt den och den sprack liksom ett par millimeter ner på de rosa där nageln sitter fast. INTE SKÖN-T!
Gick ut på kören, fick sjunga mitt solo och den är verkligen hög, men de ska nog gå bra...
Sen tog jag bussen ut till Karro som höll på att riva i sin nya lägenhet. Jag åkte på barnbiljett, det gillar vi! (Y)
Kom "hem" hit till katterna. Majsan springer fram och tillbaka som en tok, tog med sig sladden till datorn en sväng, tur att den lossnar lätt haha... Vet inte riktigt vad hin vill säga med springandet, men jag ska nog klappa henne lite när mitt nagellack torkat ordentligt.
Köpte en klänning idag. Sjukt söt. Den ska jag ha på julafton. Kanske på konserten också om vi ska ha svart på oss då men det brukar va så..
Nu kanske man ska sova snart?

Inga kommentarer: