fredag 20 maj 2011

Sightseeing i Kvitsle med omnejd

Ikväll var jag först grillmaster med pappa nere på bygdegårn. Det var nått event med Mörsil-Mattmarkören och dom hade beställt grillning så jag och pappa gjorde det. Lite stressande med väldigt kul, och gott blev det!
Sen när vi kom hem ringde Lotta och undrade om vi skulle ut på en sightseeingrunda. Dom har sett massa björn hemma hos henne, men inte när hon varit hemma så hon är branog sugen på att se en. Och jag med för den delen! Så jag var inte svår att haka på!
Vi fick inte se någon björn tyvärr, däremot såg vi åtta älgar, två orrtuppar, en hare, en räv, tre rådjur och sex kronhjortar (varav en vit!)
Men som sagt ingen björn. Dock kändes det helt ok eftersom utdelningen var ganska bra ändå...
Lite bilder från kvällen:

En älg på andra sidan Dammån


Spegelblankt


En av de åtta älgar vi såg


Tre rådjur


Finaste bilden ikväll tyckte jag


Tre av de sex kronhjortarna vi såg. Blev tyvärr ingen bättre bild på dom :(
Får ta med mig kameran och sätta mig nån kväll och spana..

Inga kommentarer: