torsdag 26 maj 2011

De 10 mest spelade låtarna vol 3

Well det har gått en vecka sen sist:
 
Denna gång kändes det som ganska rättvist att Mumford & Sons kom med på topplistan. Men jag har inte spelat tiny dancer 841 gånger på en vecka. Om jag hade gjort det tror jag att lilla dansarn hade dansat sin sista dans i min iPod....
Jag ska kolla exakt hur länge det blir om man spelar Tiny Dancer 841 gånger på rad. -gnuggar geniknölarna-, (jag fick faktiskt VG i matte B för den som undrar)
Tiny dancer är 6:17 lång
6x841=5041 minuter
17x841=14297 sekunder

5041/60= 84 timmar (avrundat)
1497/60=238 minuter (avrundat)
238/60= 4 (avrundat)
Allt som allt har vi alltså 88 timmar av lyssnande till lilla dansarn.
Det motsvarar lite mer än 3,5 dygn.
Tänk dig, lilla dansarn när du sover, äter frukost, bajsar, kör bil...
Och en applåd till moi som lyckades lösa talet! Kul var det också! Jag kan ju om jag vill :)


Som sagt så är det nått knepigt med spelningarna, iPoden får för sig att göra massamassa spelningar av låtar jag inte alls lyssnat så mycket på. Funderar om det kan ha att göra med om jag lyssnar på låtarna via spellistor eller inte... Återkommer med väl undersökta resultat.... :)
Och ni som fortfarande inte hört Mumford & Sons ska definitivt kolla in Awake my soul tex. Mycket braaaa!

Inga kommentarer: