söndag 30 september 2012

Tre gånger per dag

Läste nånstans att man ska uppdatera sin blogg tre gånger om dan för att den ska bli intressant.
Min blogg har ju inte varit intressant på ca ett år känns det som.
Känns mer som ett tvång än en hobby.
Dessutom har mina trognaste fans mamma och pappa slutat läsa bloggen? Haha

Jag bör nog börja blogga om mer saker än vad jag gör...


Så, var ju i Sthlm på Mud Walks release.
Stannade i Hufvudstaden fram tills onsdag då jag flög hem och for sedan till Hammarstrand för att hjälpa farmor att förbereda hennes 90-års dag.
Vi har ställt på min gamla pärla som var min farmors gamla pärla förut. Gissa om hon blev glad när hon fick återse den? (Jag också för den delen)


Fanns ju en hel del att stöka med trots att vi hade beställt catering för att det skulle underlätta.


På lördagen var det alltså födelsedag. Jag bad farmor väcka mig så vi kunde äta morgongröden tillsammans.
Jag hade dukat med finporslinet och lagt fram alla paket som kommit med posten under veckan.
Klockan 06:50 vaknade jag efter att ha sovit ganska oroligt, gick på toa och när jag kom tillbaka var farmor också vaken och frågade om vi skulle ta morgongröten. Det tyckte jag lät som en bra idè.

Farmor med morgongröten, paketen och finporslinet.

Min present var macroner från Ladurée.

Ladurèe ligger på Grev Turegatan i Stockholm, alltså inte så långt ifrån lägenheten så jag tog en promenad dit och inhandlade mumsigheterna. Var supersvårt att bestämma sig!

Men det blev till slut citron, vanilj, hallon, pistage (farmors favorit), svartvinbär/viol, apelsinblomma och en till av pistage och hallon.

Efter frukosten gick vi och la oss en stund och klev upp igen vid halv nio.
Tog på oss finkläderna och stökade med det sista innan mamma och pappa kom med maten kl 11.
Vi fixade med den, tog en skål, åt grönsaksdip och inväntade allihopa.
När alla kommit hade vi paketöppning och sedan var det dags för lunchen.
Viltgryta hade vi beställt.
Sedan efterrätt och fotografering.

Så blev det diskning och ihopplockning, nattning av farmor och sedan åkte vi hem.
Sov rätt så länge idag, tar nog ett tag att återhämta sig från allt slit. Men kul var det, och det tyckte farmor också!
Har tagit bilder från alla håll och kanter så det blev lite märkligt, men ha överseende för det är ju ett inlägg iaf ;)

Inga kommentarer: