tisdag 24 januari 2012

Questions


Hittade denna roliga lista och ville svara på den!
1. Hur gammal är du om fem år? 28
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min klass på föreläsningen
3. Hur lång är du? 174 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Drive, se den!
5. Vem ringde du senast? Lotta
6. Vem ringde dig senast? Pappa
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Du behöver inte om du inte vill.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Förra söndagen
11. Vilken ögonfärg har du? Blå/gröna typ.
12. När vaknade du i dag? Första gången, 07:45, sov dock till tio.
13. Vilken är din favoritjulsång? Carol of the bells
14. Vilken är din favoritplats? Vid ett hav, eller hemma hos mamma och pappa
15. Vilken plats föredrar du minst? Där jag känner mig ensam.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning, någonstans i Sverige tror jag i alla fall.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Otäta fönster, är uppväxt i ett gammalt hus från 1860 typ och fönstrena som vi hade när jag var liten var otäta så dom visslade liksom när det blåste ute. Det tyckte jag var läskigt, så mamma fick täta alla fönster med frystejp innan jag kunde somna. Vi bytte dock fönster senare... Var tydligen livrädd för räven också, detta har jag inget minne av men mamma och pappa har berättat.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Minns inte.
19. Hur stor är din säng? 120 här i Uppsala och 90 hemma på flickrummet.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En MacBook Pro
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två i och tre ovanpå när den är bäddad.
23. Hur många landskap har du bott i? Tre, Jämtland, Gotland och Uppland.
24. Vilka städer har du bott i? Östersund, Åre och Uppsala. Kvitsle och Fårösund räknar jag inte riktigt som städer.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota om sommaren
26. Är du social? Ja det skulle jag påstå.
27. Vilken är din favoritglass? Många, men lakrits/hallon på Glassmagasinet i Visby är ganska så god!
28. Vilken är din favoritefterrätt? Tycker om min smördegsrulle är ganska så mumsig
29. Tycker du om kinamat? Nja, har nog dålig erfarenhet av den, men de skulle säkert kunna bli bra.
30. Tycker du om kaffe? Ja, har faktiskt totalvägrat kaffe fram till denna hösten. Kokkaffe hemma hos mamma och pappa inbillar jag mig är bäst men har nog för dåligt utvecklat smaksinne för att kunna känna någon skillnad egentligen.
31. Vad dricker du till frukost? Te
32. Sover du på någon särskild sida? Nej
33. Kan du spela poker? Ja
34. Tycker du om att mysa/kela? Haha, ja.
35. Är du en beroendemänniska? Nej.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, Henke och Lars från min högstadieklass, också Mike Tyson.
37. Vill du ha barn? Ja.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nix
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och resor
42. Äger du dyrbara smycken? Nej, men vissa har ett personligt värde.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Har ingen tv, men jag följer sveriges mästerkock, halv åtta hos mig och längtar tills Mästarnas mästare börjar igen.
44. Kan du rulla med tungan? Yes
45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj, svårt! Hm, Karro skulle jag nog säga! Älskar våran humor!
46. Sover du med gosedjur? Nej, men på mitt flickrum finns dom fortfarande
47. Vad har du för ringsignal? Tråkiga standard Sony-Ericsson
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja, hittade min gamla rosa ballerinaklänning när jag var hemma över jul
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Mitt överkast
50. Flirtar du mycket? Nja. Inte direkt.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej, men inbillar mig att det i princip bara är att öppna upp under å ha ett tråg där. Å sen hälla i ny. Min bror får dock sköta dedär. Byta däck kan jag iaf!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, har aldrig blivit stoppad av polisen under mina 5,5 år med körkort
53. Vilken var den senaste boken du läste? Ehm, "History and Theory in Anthropology" Senaste skönlitterära boken var nog Hundraåringen.
54. Läser du någon dagstidning? Ja, vi har en gratismånad med UNT just nu, annars läser jag Gotlandstidningen, ÖP, Aftonbladet, UNT och DN sporadiskt på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Yeah!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3, podradio, Christer.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mina ambitioner inför morgondagen.
59. När var du i kyrkan senast? Minns faktiskt inte, kanske förra hösten med kören...
60. Är du lycklig? Ja ganska.

1 kommentar:

ökänd ö-länning sa...

20. Har du stationär eller bärbar dator? En MacBook Pro

haha sånt jävla mac-nörd svar :D du har ingen laptop utan en macbookproooo :P