tisdag 31 januari 2012

Pepparkakshuset

Hörrni! Jag har ju glömt att visa upp hur pepparkakshuset blev som jag och kusin gjorde i julas!
Hade ambitionen att ta lite bättre bilder, dessa är tagna under tillverkningen.
 Sprinkla lite "snö"

Huset bakifrån

Här är pepparkakshuset!

 Och här är den riktiga lillstugan

Sköt upp dedär med fotograferandet och till slut hade mamma och pappa börjat knapra på pepparkakshuset så dessa bilder fick duga.
Taket, eller tegelpannorna består av lösviktsgodis som hette "jordgubbsmattor" om jag inte minns fel.

La för övrigt ut en förfrågan på ett internetforum å frågade om någon ville rita upp en mall av huset åt mig. Kände att det skulle ta väldigt lång tid för mig som inte är så haj på sådant men skulle nog gå kvickt för den som kan. Som tur var fick jag napp och en snubbe ville hjälpa mig! Superschysst!
Nästa år ska jag nog göra det lite större, och med glas på sidorna av förstugan, plus att jag ska se till och ha blå karamellfärg hemma till dörren (hade tagit ner den till Uppsala). Den var slut på både Ica maxi och Ica Mörsil. Kändes lite väl å köpa gul å grön å blanda så de fick bli lite pålimmade nonstops.

1 kommentar:

mamma sa...

Ritningarna ligger i ett kuvert längst bak i "Stora Julboken". Kanske bäst att skriva ner denna info så att den finns dokumenterad nånstans...