onsdag 25 januari 2012

En produktiv dag

Imorse vaknade jag av ett sms två minuter innan klockan ringde. I smset stod det att det var massvis med snö på Gotland. Studsade upp och iväg till tvättstugan, kunde nog inte ha fått en bättre start på dagen faktiskt!

Efter tvätten blev det frukost sen ställde jag iordning degen till mitt fröknäcke och ställde in i kylen. Gick å hämta resväskan i förrådet och funderade lite på vad som ska packas med till Gotland.
Pluggade i två timmar innan det blev dags att ta tag i lunchen, lagade den och käkade sen blev det ett avbrott eller vi kan kalla det paus tycker jag i min produktiva dag..
Fortsatte pluggandet, värmde middagen, pluggade lite till. Sen när jag pluggat klart var jag värd ett avsnitt av Gossip Girl. Nu har jag diskat undan och behandlat ett par av mina skor. Plus att jag provsmakat fröknäcket. Supergott, men sätter sig ordentligt i tänderna...

Idag har jag inte:
Fyllt på mitt busskort
Impregnerat mina andra skor
Plockat ögonbrynen

Imorgon ska jag (förutom ovanstående tre punkter):
Va på skolan kl 10:30 för att förbereda inför seminariet
Ha seminarie kl 12-14
Hem, käka lunch, duscha, packa osv
Ta tåget till Sthlm, åka till Jungfru och sen åka till Nynäshamn.
21:05 går båten och 00:20 är jag framme.

Justja, igår när jag skulle ladda telefonen så vägrade den ta laddning. Den har varit lite glapp förut men funkat om man grejat lite med den men igår alltså, den var TOTALDÖD.
Jaja tänkte jag, jag har ju en annan reservtelefon jag fått av pappa liggandes i nån låda. Började leta den för å se om den kunde ta laddning men hittade den inte.. Orkade inte styra upp dedär igår kväll så jag bestämde att jag skulle undersöka saken närmre idag.
Så idag gick jag in på Linus rum och tog mig friheten å låna hans laddare. Tog laddning DIREKT. Märkligt tyckte jag... Jaja, får sno med mig Eriks laddare till Gotland tänkte jag i mitt stilla sinne. Pappa ringde och vi småpratade om allt och ingenting, nämnde mina problem med telen och han frågade om jag provat att ladda den andra telefonen. Jag sa som det var att jag letat den men inte hittat den, så jag letade lite till nu och hittade den. Tog å kopplade i den och vad händer? Stendöd, men jag ser att sladden till laddaren inte sitter i grenuttaget!!! FACEPALM DELUXE!
Så vare med den saken.
God natt

Inga kommentarer: