tisdag 5 april 2011

Tandtråd

Ja, helt ärligt hur ofta använder ni tandtråd.
Jag borde verkligen använda det oftare. Varje gång jag är hos tandläkaren säger dom: Jaa, du har ett hål på gång här, men ta tandtråd ett par gånger i veckan så ska du se att det försvinner. Seriöst, dom har sagt samma sak i säkert tre år.
Följden av detta blir då att jag använder tandtråd i ca 2-3 dagar efter mitt tandläkarbesök, men sen rinner det ut i sanden... Tar de bara nån gång när jag kommer ihåg de.
Idag va pappa till tandläkaren och fick stränga order om att ta tandtråd varje dag. Bra tyckte jag, då kan vi tävla och den som slutar först får...hm vad får jag fundera lite på men de e väl en bra grej?
Idag har jag iaf tagit tandtråd så nu behöver jag inte tänka mer på det innan morgondagen.

Inga kommentarer: