tisdag 5 april 2011

Min sångbok

När jag gick i gymnasiet fick jag idén att skapa en egen sångbok med mina favoritlåtar i. Jag införskaffade mig en bok till detta ändamål och började skriva (jag gissar att jag gick i tvåan så detta borde vara 05-06 typ)
Ja, det var lite trögstartat men efter första låten skrev jag in nån fler, och sådär rullade det på i många år.
När jag såg de senaste avsnittet av Greys Anatomy blev jag väldigt inspirerad att sjunga och spela låten Chasing cars med Snowpatrol Så jag lärde mig denna låt och kom att tänka att jag borde skriva in den i min sångbok.
Nu till problemet: att hitta min sångbok. Jag bor liksom inte riktigt här, skulle mer kalla det att uppehålla mig här, därför bor jag mer i kartonger än i uppackat tillstånd... Ni fattar att det inte skulle bli lätt att hitta boken. Men vet ni vad, jag skulle ta fram en grej som jag visste vart den var och tro inte på faan att jag hittar min bok.
Min uppfattning var att det nog inte var så många låtar i den, men när jag började bläddra i den insåg jag att jag faktiskt författat 44 sidor.
Och idag skrev jag i två låtar till, så nu är vi uppe i 47.
Låtarna som finns med i skrivande stund är: Utan dina andetag, over the rainbow/wonderful world, jag vill ha en egen måne, Penny to my name, I'm yours, Stygg jamtlandstaus, Wonderwall, I'm gonna be (500 miles), Långtradarsång, But I do Love you, Sacrifice, Bitch, Damnit, Ashes, Two souls, Kittens, One of these days, Youre not coming home tonight, Lita aldrig på en man, Talkin about revolution, Zombie och Chasing cars.
Fler ska det bli, har en lista med låtar som ska in i boken.
Det är lite svårt att skriva, jag vill skriva med bläck för jag älskar känslan av att ha skrivet med bläck på båda sidor. Det prasslar så härligt och känns nästan som blindskrift om man känner efter. Men jag är inte speciellt grafisk av mig, skriver inte speciellt snyggt och i all iver blir det endel felskrivningar på låttexterna också så vissa sidor är ganska klottriga, men men det får bli charmen med det hela liksom. Det tar ganska lång tid att skriva en låt så jag tvivlar på att jag skulle komma på tanken att renskriva nångång i en ny bok. 
Tanken är att de ska vara en partybok, alltså en bok som man har med på partaj och alla kan spela ur, blandat med mina favoritlåtar. 
Boken är 144 sidor lång så drömmen är ju att den en dag ska vara full. Hoppas några fler egna låtar kommer in också, dom måste bara skriva sej själv först :)


Me and "The Book"

Nästa vecka ska jag visa min kokbok. :)

Inga kommentarer: