tisdag 25 januari 2011

Men lite blogg på de kanske

Tjatja, nu har jag inte bloggat sen i fredags och vad har jag gjort sen dess?
I lördags gjorde jag inte mkt, skjutsade pappa till bussen då han skulle kolla på hockeymatch. Timrå-Modo. Timrå förlorade. Sen hämta jag honom också.
I söndags jobbade jag, fick sluta ganska tidigt. Gjorde upp en deal med min kusin att få låna hem Hrappur då mamma är i Bryssel nu så de skulle ha blivit ganska långtråkigt här hemma ensam hela veckan. Så jag hämtade upp honom på vägen hem. På kvällen åkte jag, pappa och Hrappur ut på sparktur. Bästa sparkföret hittills på vintern (Y)
Igår gick vi upp vid tio, äta frukost, hämta tidningen, äta lunch, hämta posten, skotta bron på kåken, leka kasta korv laga middag, bjuda Lotta på middag.  Sen drog vi ut på sparktur, men dom hade hunnit sanda på "storvägen" så de blev bara en liten sväng på byvägen. Skönt att komma ut iaf. När vi kom tillbaka sandade pappa, sen matade vi fåglarna och sen kom jag på en rolig lek till Hrappur. Gömma korven i snön. Det tyckte han var jätteroligt då han grävde sjukt mycket mer än vad han behövde.. :) Gick in å kollade på halv åtta hos mig som denna vecka är i Östersund.

Idag klev vi upp vid 10 igen, hämta tidningen, åt frukost, läste bok, åt lunch och sen åkte vi på en skidtur. Tog skoterspåret här nerför lägdan mot sjön. Inte de bästa föret direkt. Jag ramlade två gånger. Vi åkte i alla fall till Nostre, men de vet nog inte merparten av mina läsare vart de ligger. Men de är en liten bit ut på sjön typ. Så satte jag mig där, hade med mig ett liggunderlag. Tog staven och tryckte ner korven så långt de gick och sen var han underhållen medan jag satt och läste och lapade sol. Supersoft väder blev det idag.
Så åkte vi hem efter kanske 40 min. Lagade middag gjorde jag idag också, blodpudding blev det. Det var faktiskt gott. Har aldrig gett dedär med blodpudding nån chans, för på min tid när de va nått sånt lite konstigt på skolan fanns det ett annat alternativ. Men som sagt, över förväntan. Dock kanske inte den bästa GI maten men tyckte jag var "värd" lite blodpuddning!
Så iväg på  träning. Sträckte låret, börjar bli gammal eller så är jag bara otränad. Hoppas på de sistnämnda.
Kom hem å gjorde en go skinkmacka me senap på dinkelbröd. Mums! Sen kollade vi på halv åtta hos mig igen. Å nu ligger jag och slösurfar på dattan och ska väl fundera på att sussa snart :)

Slutsats; hund=bra för då sover jag inte överdrivet länge på dagarna och tar mig ut på nån aktivitet varje dag!
BYE

Inga kommentarer: