fredag 28 januari 2011

Chaa!

Vad har hänt sen sist då?
Åkte tre varv i spåret häromdan me Lotta, Maria och Hrappur. 6,6 km blev det. Hrappur var entusiastisk och dragvillig första varvet. Andra varvet var han lite mer som en sällskapshund men fortfarande lite drag-glad. Sista varvet var det inte mycket till draghund förrän vi stötte på två andra hundar som gick i motsatt riktning. Lite skäll på dom och sen när dom gått förbi sprang han i deras spår hela vägen till mål. Imponerande.
Idag har jag lämnat tillbaka Hrappur, sen åkte jag och jobbade.
När jag kom hem styrde jag upp ganska goda pannbiffar. Sen packade vi skotrar på släpvagn, och sen diskuterades det massa om bilar kors och tvärs vilken som kunde dra vad och hej å hå... Det slutade med att vi får ta två bilar från gårn för att få helgen att gå ihop. Ska nämligen upp å jobba i Åre på söndag jag... Känns kul att få lufta min bil nått på vintern också. Har inte kört den sen slutet på november tror jag. Mening å haft den påställd. Nej........ Jaja, snart vår. Nu skulle jag bara haft min iPod så hade jag kunnat lyssna på lite soft musik på vägen upp imorrn.
Okej, kanske ska berätta vart vi ska. Trången, på skoterutflykt. Den årliga ni vet! Jag har bara varit iväg på två, var inte hemma förra året när dom var iväg. Men här bloggade jag om sist vi va upp.
Hörs efter helgen!

Inga kommentarer: