onsdag 14 juli 2010

Ledig

Idag har jag varit ledig. Skönt!
Började med att sova sjukt länge. Sen visade jag lägenheten för en spekulant och sen åkte vi och badade.
Nere på bryggan träffade jag ett fotbollsgäng från Krokom/Offerdal som var på läger i Fårösund. Ganska coolt.
Jag såg på en killes badshorts att de stod ÖP (som i Östersunds Posten) och viskade detta till Emelie som då sa att dom ju pratade precis som jag. Men det hade inte jag reflekterat över. Man är väl van. Sen började dom prata badtemperaturer i olika Jämtländska sjöar så då kunde jag inte hålla mig längre och frågade om dom va från Jämtland.
Så svarade jag att jag var från Åre, arbetsskada skyller jag på. Haha! När nån på jobbet frågar var jag är ifrån så säger jag typ Åre. Men nu borde jag kanske sagt var ifrån jag va exakt. Men men, de e lätt å va efterklok.
Imorgon blir det jobb, sen blir det festligheter på kvällen då Jonna, Johanna, Liv, Anna, Linn Emelie och Jonna ska träffas för lite samkväm.

Nu ska jag sova. Tjing

Inga kommentarer: