måndag 14 januari 2013

Middag idag

Till middag idag lagade jag ljummen kycklingsallad efter eget improviserat recept.Gjorde en vinägrett på dijon, vitvinsvinäger och olivolja (+ örtsalt och örtpeppar).
Hade i soltorkade tomater, paprika, salladslök, avocado, rödlök och oliver. Gojsade runt och ställde över ett vattenbad som sjöd så de skulle bli ljummet.
Doppade brysselkål och haricoverts i kokande vatten. Stekte lite fänkål och färska champinjoner, i med brysselkålen och haricovertsen, rev över vitlök och hällde på soja. Värmde kycklingen på låg värme i micron, i med allt och blanda runt. Till de åt vi färsk spenat.
Jodå, rätt så gott!


Haha, höll på å glömma, hände en så sjukt rolig grej förut ikväll:
Min kycklingbuljong har stått och reducerat hela dagen. Luktade fantastiskt gott när jag skulle ta rätt på den innan det var dags att gå och borsta tänderna.
Buljongen var varm, snö är kallt så pappa föreslog att jag skulle he ut den i snön och låta den kallna lite. Sagt och gjort, gick ut i tofflorna och utan jacka och skulle ställa ner den i snön.
Kallt å jävligt stapplade jag till närmsta snödriva för att ställa ner den. Då halkar jag, spiller ut halva buljongen över mej. På byxorna, tröjan och i håret. Jag som va nyduschad!
HAHAHA!
Jag kunde inte sluta skratta! Kommer nog få blåmärke på arslet också (Y)
Hade nog inte skrattat lika mkt om hela buljongen hade gått förlorad.
Pjuh.

Inga kommentarer: