tisdag 17 augusti 2010

Jämtar på jobbet

Jajjemän!
Idag kom det in två cyklister som skulle fika.
Jag stod i kassan, och dom frågade:
Saffranspannkaka, är det fika eller, vi är från Jämtland så vi vet inte riktigt vad det är.
Nämen, sa jag och berättade att jag också var från Jämtland.
Såhär i efterhand inser jag att det vore roligare om jag bara hade sagt:

"Jo men de ske je täla om för deck att saffranspannkaka gå alldeles utmärkt å fika te kaffe. Je ske si om ma had nån rabattknapp för jamtar hen på kassaapparatn."

Innan dom åkte kom dom och sa hej då och frågade om dom skulle hälsa Jämtland från mig. Men jag svarade att jag flyttar hem om två veckor.

Just det. Jag flyttar hem om två veckor.

3 kommentarer:

mamma sa...

Va kuuuul.
Varmt välkommen hem till Jämtland, Lina. Här där det snöar på tvärs....

Ylva sa...

yeey snart kommer du hem! När exakt blir det föresten?

Karro sa...

Men bruttan! Vad är det jag läser?!! vad har du för planer att göra här hemma?
puss på skinkan