måndag 7 december 2009

Tillbaks på ön

Japp, så var man hemma igen efter en helg i huvudstaden. Kom till stan vid halv nio, och jag mamma och pappa gick och åt middag på Kouzina som är stammisstället för oss i och med att den ligger i samma hus som vår lägenhet.
Vem sitter inte vid bordet bredvid om inte självaste bloggprinsessan Blondinbella? lite coolt kan jag tycka.
Avnjöt en trevlig middag med mor och far i alla fall, så gick vi hem och efter ett tag kom bror också som varit på julbord med jobbet.
Sov, klev upp och åkte ut till Sollentuna där det skulle hållas valkurs för CUF.
Kursen var sjukt intressant, peppande och dessutom innehöll den massa saker som jag har nytta av här på skolan också. (Y)
Så igår när kursen var klar mötte jag upp Beccy hemma hos henne och vi gick ut sen och käkade middag. Mycket trevligt!
Så var det dags för mig att fraktas över till ön igen. Försöker lära mig en låt som jag har tänkt uppträda med på fredag då det är öppen scen på Almedalsbiblioteket. Får se om jag går iland på det, den är nämligen på gammal irländska. Väldigt fin är den iaf.
Idag har vi planerat, försökt göra om vår pop-dänga "infection" att bli lite tyngre så den passar in till resten av genren vi skapat oss. Det var inte det lättaste måste jag tillägga, men ack så festligt kommer det bli.
Efter skolan gick jag och Emelie på Ica och shoppade lite, jag behövde tuggummi.
Emelie köpte en lusselängd och jag köpte choklad som vi ska festa på sen när jag kommer hem från tantgympan.
Vi ska även göra gitarrläxorna tillsammans, även fast Lotta inte är här imorrn. Ambitiöst va?
Nu blir det middag kvart över och innan dess ska jag packa upp min väska och bädda sängen och lite sånt.
Juste, borde även träna på gitarren till luciaövningen imorgon. Får jag kanske göra efter det att jag och Emelie lekt klart.
Ligger även efter tre avsnitt på Mysteriet på Greveholm eftersom jag var borta idag. Hmm, när ska jag kolla ikapp de?

Nån gång sen blir nog bra.

Inga kommentarer: