fredag 25 december 2009

God Jul!

P1060550
En julbild på äppelträdet. Här kan du se en sommarbild på trädet.

Vill önska alla bloggläsare en riktigt god jul! Hoppas ni hade det lika trevligt som jag.
Först var vi på tomteletning, en tradition vi gör här i min by vi samlas vid 11 och letar rätt på tomten, och han brukar sitta i skogen. Fick en påse av tomten även i år, för jag har ju varit så snäll... =)

Sara, tomten och Lotta

Kom hem, kollade på Kalle. Sen blev det dags för julbordet. Mumsigt men mättande.

Kalldelen av julbordet

Sen kollade vi på gamla filmer från barndomen. Alltid lika roligt att betrakta spektaklet som ägde rum på semestern i Näsviken och lite andra gobitar... Fågeln Häst går ju heller inte av för hackor!

Sara hade slagit in paketen såhär fint. Det ska jag göra nästa år om jag kommer ihåg.
I paketet var det iaf en bok med över 100 sushirecept. Sweet.
Bästa julklappen var ändå från bror. En helkroppsmassage och ansiktsbehandling hos Lena i Ocke. SWEET!!

När det blev kvällning åkte vi till Stenmyrudden och spelade spel. Maria hade fått ett nytt spel som hette mini eller maxi Lite krongligt var det med poängräkningen men vi gjorde det på vårt eget sätt, och allt blev mycket lättare! Sjukt roligt var det iaf.
Så spelade vi kampen mellan mannen och kvinnan, och för en gångs skull fick vi frågor som stämde bra överrens med mina kunskaper så vi vann första gången. Andra gången var dom sex killar mot tre tjejer så då vann dom...
Det var verkligen fullt hus på Stenmyrudden, Lotta och Rudi (som bor där) Maria, Malin, Björn, Håkan, Måns, Jim, Linus, Erik och jag.


Det var min julafton de!
Hoppas ni hade lika soft som jag

Inga kommentarer: