måndag 21 december 2009

It's alive


Funderade lite vart alla mina minneskort till gamla telefonerna kan hålla hus..
Kom på att denhär rackarn låg i mitt skåp, öppnade den men inget minneskort satt kvar i, så jag måste ha lagt det på nått smart ställe nån annan stans.... Bra Lina...
Hur som helst fick jag för mig att sätta i laddaren bara för att. Och titta, den röda lampan lyser när jag sätter i den.
Kan berätta historien om denna telefon.
Det var sommaren 2007 och jag å Lotta åkte ut i Europa för att tågluffa. Vi började vårt äventyr i Berlin och promenerade in till stan från vårt hostel som låg i utkanten..
När vi började gå var allt lugnt, men sen kom det regn. Mycket regn men det struntade vi i.
Jag hade telefonen liggandes i innerfacket på min lilla ryggsäck, och tänkte nog inte så mycket på det..
Så kom vi hem och jag tog fram telefonen, den var dyblöt. Inte så bra å sumpa telefonen första dan på en månads lång resa.
Lånade till mig en hårtork och torkade den. Den fungerade problemfritt tills det att vi kom till Venedig. Där bodde vi i tält och jag antar att fuktigheten i tältet gav telefonen en sista kyss. Den dog.
Men nu alltså, lyser lampan rött... Händer iofs inget när jag försöker slå på den, men med ett par år till på hyllan kanske de ordnar upp sig =)

1 kommentar:

karin sa...

Lägg den på pannan!