torsdag 26 november 2009

Oväntat

Jag ska vaccinera mig.
Det trodde jag verkligen inte om mig själv
Det är jag och två till här från skolan som jag vet ska vaccinera sig, resten trotsar sjukdomen och tänker inte vaccinera sig.
Jag hade faktiskt bestämt mig att jag inte skulle vaccinera mig. Sen kom jag och tänka på andra. Så man kan säga att jag vaccinerar mig av solidaritetsskäl.
Min bror kan inte vaccinera sig i och med att sprutan innehåller ägg som han är allergisk mot. Dessutom har han astma (och befinner sig därigenom i riskgruppen) Sen har vi min farmor, som jag tror inte skulle vilja träffa mig om jag inte vaccinerar mig.
Thats why helt enkelt.

Så jag säger till alla andra som velar:
Gör det för andras skull och inte din egen!

1 kommentar:

mamma sa...

Omtänksamt....hoppas att du inte får något obehag efter sprutan.