måndag 16 april 2012

Så här ser det ut just nu

Har ju till kl 00:00 på mig att ändra anmälan.
En liten intervju med mig själv:
Varför blir det inte Uppsala till hösten?
För att jag inte har någonstans att bo, plus att personalvetarprogrammet inte har någon praktik.

Hur tänker du kring Umeå?
I och med att jag stått i bostadskö där i två år kommer jag förhoppningsvis få studentboende relativt lätt.

Varför hamnar psykolog längst upp?
Bra fråga! Egentligen är det bara för jag vill se vilka chanser jag har att komma in. Ligger i gränslandet tror jag när jag försökt räkna på mina betyg och meritpoäng, men vet inte om jag räknat rätt. Psykolog är nog något jag skulle kunna tänka mig att utbilda mig till senare i livet.

Varför personalvetare då?
Ptja, är ju intresserad av den sociala människan, relationer och utveckling.

Östersund känns lite otippad?
Ja, det lilla studentliv jag fick erfarenhet av när jag läste mina 15p förra hösten blev jag inte så superimponerad av. Men jag kommer kunna hitta boende och dessutom känner jag folk i stan.

Hur känns det?
Sådär alltså. Är absolut inte 100 men kollade på vilka kurser man läser först som personalvetare i Umeå och det var kurser som jag känner är bra att ha oavsett vad jag bestämmer mig för att bli i slutändan.

Stockholm då?
Jo, hade ju en plan att söka på Södertörn men nej det blev inte så. Har dock hittat två yrkeshögskolor som jag nog tänker söka till, men sista ansökningsdagen där är i slutet på april.

Slutligen, vad önskar du dig mest av allt just nu?
En god natts sömn och en effektiv morgondag
Gnatt

Inga kommentarer: