torsdag 19 april 2012

Festligt!

Idag skulle jag svänga förbi ICA på min morgonpromenad för att köpa nåt så ofestligt men ack så nödvändigt som tamponger.
Men med mig ur affären följde även 1 kg lövbiff av naturbeteskött. Dom hade gopris 129kr/kg så jag var inte svårövertalad då det talas mycket om naturbeteskött inom LCHF och att det ska vara det enda rätta :)
Igår råkade jag köpa 1 kg köttfärs när jag följde med Johan på Citygross, ställde mig och gjorde biffar som jag frös ner i portioner. Tänkte leva på dom nu under tentaveckan. Lövbiffen har jag styckfryst nu, blev 10 portioner då med 100 g i varje. Dessa tänker jag spara tills efter valborg då jag tänker prova en så kallad fakir. Det ska jag prova fram tills jag och Zarah åker till Rom. Känns som en bra uppladdning då Italien är ganska så kända för sina kolhydrater... ;) Blir kanske inte så festligt under dessa 12 dagar det handlar om, men jag har ju verkligen något att se fram emot!

Inga kommentarer: