tisdag 2 mars 2010

Uptown

Befinner mig just nu i Uppsala.
Vädret är bananas.
Idag har jag och kusin kollar på Glee, och en film som hette Coco before Chanel.
Vi har även hunnit med en sväng ner på stan å lämnat av mamma på bussen.
Sen åkte vi till Willys, fick reda på att det finns inte mindre en tre stycken av dom här i Uppsala! Men vi var på ett av dom hur som helst.
Där fanns det en snabbkassa. Eller "snabbkassa" skulle man kunna kalla det.
Streckkodsläsaren var ett skämt. Fattade aldrig om man skulle vinkla streckoden ner eller in mot apparaten. Vi provade lite olika på varje vara tills det lät "blipp" tog väl i snitt 10 sek på varje vara. Mm, det kan man kalla snabbkassa de.
Haha Sara noterade en kul grej jag gjorde när vi handlat klart.
När vi fått kvittot och tog våra kassar å skulle gå sa apparaten:
-Tack för att ni handlade på Willys, och välkommen åter.
Jag vände mig om och vinkade till apparaten, ungefär som att jag ville säga tack men menade det mer som att det blir ingen nästa gång dumma apparat.

Kom hem och gjorde en ljuvlig smoothie:

Smakade kanon den kan jag meddela, vi kollade på ett avsnitt Glee medan vi avnjöt denna..


Sen lagade vi mat.
Det är fyllda tortillas gratinerade med ost och tacosås.
Mumma de också!

Nä nu ska jag också sova

Inga kommentarer: