söndag 31 maj 2009

Dofter

Igår fick jag låna deodorant av Lotta för jag hade glömt min hemma. Hela dagen idag har jag gått omkring och luktat annorlunda. Den luktar gott ju, men det är inte jag, det är Lotta!

Näst sista gången jag tvättade på skolan tvättade jag efter min klasskompis. Denna klasskompis påstod att den mittersta tvättmaskinen var trasig och inte ville starta, jag vet inte hur jag gjorde men tror det bara var huvudströmbrytaren som inte var på när hon skulle tvätta. Så när jag kom efter la jag in mina lakan och andra mörka kläder i den tvättmaskinen. När jag skulle hälla i tvättmedel insåg jag att hon redan laddat upp med tvättmedel i maskinen. Sweet tyckte jag och drog igång tvättmaskinen. Följdaktligen luktade mina sängkläder som min klasskompis, jag vande mig inte heller utan tänkte på den annorlunda doften i princip varje kväll!

Alla människor luktar på sitt sätt. Jag tycker om när man kramas för då känner man hur den andra personen luktar, eller att komma in i hallen hemma hos någon. Då känner man också hur den andra personen luktar.

Vissa personer luktar mer än andra, alltså det finns vissa personer i min närhet som jag lätt skulle kunna ta igen på hur dom luktar, men vissa personer som jag umgås med har ingen riktig utmärkande doft.

Jag och Lotta har precis likadana halsdukar. Min mamma köpte dom åt oss för kanske 2 ½ år sedan till Lottas födelsedag. Det är många gånger vi förväxlat, eller lagt halsdukarna på samma hylla typ. Då är det självklart vems som är vems genom att lukta på dom. Man måste dock lukta på båda för att kunna känna skillnaden.

Vad man luktar tror jag är en kombination av:
Vilket tvättmedel man använder
Vad man har i håret och på kroppen i duschen och lite vad man har i håret efter duschen också
Vilken deodorant man använder
Vilken parfym man använder/inte använder
Sin fritid

Jag gillar när det luktar:
  • Nystädat (helst citron)
  • Nyregnat
  • Morgon
  • Tvåtakt
  • Skog
  • Hav
  • Ny elektronik
  • Ralph Lauren

Ibland undrar man ju om jag är normal i huvet.

Inga kommentarer: