fredag 3 april 2009

Besvikelsen är enorm

Jag hade längtat efter snö... Visst fick jag snö, men på tok för lite! Det har inte varit såhär mycket snö på 20 år (vintern efter jag föddes var det tydligen nått i denhär stilen) och självklart ska jag inte vara här och uppleva den.
Jag hade inte gjort mig klar med snön än alltså.
Det påstås i alla fall att det ska vara mer snö uppöver fjällen, och det låter ju inte helt orimligt. Så imorrn bär det av till Bydalen för att undersöka detta påstående. Tyvärr känns det som att det kommer vara sjukt mkt folk. Har inte kollat vädret än...

Jag och mamma var ute på en promenad innan. All snö har tinat av vägen, och den snön som ligger på kanten är sådär äcklig och brun. Blä
Ikväll ska jag och mamma svulla Halloumi med tomat, ruccola och rödlök och kokta rödbetor med solrosfrön och fetaost.
Prova det förresten:
1 pkt färska rödbetor
1 pkt fetaost (äkta)
Solrosfrön
Olivolja
Salt
Koka rödbetorna som dom är direkt ur påsen i ca en timme. Skala efter åt och låt dom svalna. Skär i bitar och lägg upp på en tallrik. Smula över osten, strö över solrosfrön, olivolja och salt. Klart å betart!

Nu kom Katti och hälsade på med Rappur, sötaste hunden! Hon är lite bekymrad för tydligen får hon inte in backen till bilen. Hoppas det ordnar sig.

Inga kommentarer: