måndag 23 mars 2009

Strömavbrott

Vi hade ett litet strömavbrott här i Fårösund ikväll på sisådär 45 minuter kanske. Lampan blinkade till och man hajjade till och sen blev de svart. Jag blev som ett litet barn igen. Studsade omkring i lägenheten... Letade rätt på min Petzl och Carro fick låna min Gerber och vi tassade omkring här inne. Sen gick vi ut, och jag kan meddela att när det är strömavbrott är det special occation om något =)
Vi tog bilen och cruisade lite i Fårösund för att kolla läget liksom. Färjan skulle precis docka när vi svängde av Fårövägen och in på Strandvägen. Det måste ju vara ganska läskigt å inte se vart man ska landa med färjan.. Fast dom borde ha nån slags reservbelysning kanske...
Så kom vi hem och strömmen hade fortfarande inte kommit tillbaka. Jag började tända ljus och satte mig i soffan och tänkte skriva låt. Plopp sa de så kom strömmen tillbaka. Det var inte utan att jag saknade ljudet av telefonsvararen (som piper till när strömmen kommer tillbaka hemma).
Så strömmen kom tillbaka och nu är livet som vanligt igen.
I det nya internatet har dom för övrigt ett reservaggregat! Hur coolt är inte det? Heeela Fårösund med gatulysen och rubbet var svart förutom nya internatet.
Jag tycker strömavbrott är mysigt. När det blir det hemma är det oftast på grund av snö som tynger ner träden och slår av kraftledningarna. Därigenom kan man få en ganska rolig effekt då strömmen liksom slocknar lite halvhjärtat för att sedan dö helt.
Jag har fått det berättat för mig att nio månader innan jag föddes var det strömavbrott i min by med omnejd. Vi var tio i min klass på mellanstadiet i Mattmar, sex av dessa är födda mellan den 24/6 och den 6/7. Behöver jag säga en gång till att strömavbrott är mysigt? ;)

Jag har iaf suttit och provat skriva på min låt. Det går bajs. Har inte kommit ett dugg framåt. Eller jag har kommit på en ny sak, men den passar liksom inte ihop med den gamla. Jobbigt, det får kanske bli två halvklara låtar helt enkelt? Jag sa till mig själv att jag skulle försöka tills klockan var halv nio och sen skulle jag få sätta mig vid datorn en stund. Nu har det gått en stund och det är dags att fortsätta.

Hörs!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha. Så det var därför det var så många som fyllde år så nära dig i din klass? De hade jag öht inte reflekterat över innan.:)