måndag 23 mars 2009

Känner sig som en liten liten tant idag.

Mitt knä och min handled har gjort mig handikappad. Idag på ensemblen satt jag och Emelie och klagade på våra smärtor som två griniga tanter. Emelie har fått något åt ryggen och jag som du kan läsa i föregående inlägg har ramlat med longboarden och skrapat upp knät och twistat handleden.
Vi spelade en låt som går under arbetsnamnet "A Tribute to the Playboy Manshion" (Kan också meddela att vårt band antagit Johans namn-förslag som vårt arbetsnamn: "Fårösundz") Den har två barré ackord i sig (F#m och Bm) Och i princip varje gång det var dags för barré-ackorden gav jag ifrån mig ett litet gnyl i och med att det gjorde ont i min handled.
Emelie körde mer på bröl-varianten när det gjorde ont i hennes rygg. Oaaargh lät hon, ungefär som en brunstig älgko.
Vi satt i alla fall och beklagade oss och fantiserade om hur vi skulle bli om vi plötsligt blev tanter på riktigt. Det var underhållande att fantisera om!
Hur som helst kom vi faktiskt en bra bit till på den låten och det kan nog bli något riktigt bra utav den alltså!
Sen hade vi fika men jag dissade det och satt och pulade på med ett event på facebook, så jag fikade inget. Nu är jag hungrig, men det gör inget eftersom det är tacos till middag idag så då borde man kunna trycka lite extra mycket =)
Efter fikat var det våran tur att ha Gabi och Lotta. Vi arrade om "A Tribute to the Playboy Manshion" lite och det blev kanonbra! Sjukt bra låt vi gjort alltså!
Sen spelade vi Liv's låt "Devil's Daughter" Den är ganska svår att spela kan jag meddela. Den är skriven i stämningen DADGAD och går i taktarten 5/4. Prova de om du kan... Men vi fick i alla fall hjälp av Lotta att lägga en assnygg basgång som Julia ska spela. Det kommer bli kanon. Jag har dessutom nästan lärt mig hela sticket (vilket heller inte är det enklaste) ska kolla lite på det om jag hinner ikväll, annars tar vi det imorgon då vi ska ses och skriva klart "A Tribute to the Playboy Manshion" .

Nu snöar det ute. Vi som hade vår här förra veckan! Så får man faktiskt inte göra. Ge bort något som alla längtat efter och sen ta tillbaks det. Jag tycker om snö, det ska jag inte sticka under stolen med. Men när man väl smakat på våren vill man inte ha snö mer. Dessutom är allt som kommer nu bara slask och elände. När jag kommer hem kommer det vara andra bullar kan jag meddela. Eller kommer det finnas nån snö kvar till mig när jag kommer? Hoppas på det!

Nu tänkte jag ta en sjuuuukt lång dusch, lyssna på bra musik. Sen tänkte jag göra en hårinpackning för det var nämligen väldigt länge sedan. Sen är det nog dags att gå å käka. =)

Hörs!

Inga kommentarer: