lördag 21 februari 2009

Snö snö snö...

Idag har jag haft en helt underbar dag! Vi har varit ute på skotertur och jag kan meddela att snödjupet går att jämföra med min längd... =) Jag har aldrig varit med om en skotertur i denna kaliber. Jag lovar Johan, I really do (och alla andra anti-snö människor) hade du varit med hade du älskat snö i all framtid från och med nu.
Föret på lederna var varierande, ibland var det helt sjukt skönt, då man kunde ligga på gasen i botten (ja min, hrm pappas, skoter går ju inte så väldans värst om jag ska vara ärlig) Ibland dock på lederna blev det lite väl guppigt men i överlag var det bra. Utanför lederna då? Jo det var som att sväva på en vit dröm. Surfa på en vit dröm. Leka med en vit dröm... Det var helt underbart! Som sagt är ju inte min skoter så mycket att hänga i julgranen men jag fick åka bakpå Robins Ski Doo Summit 600 -05 då han burkade och det kan jag meddela var det häftigaste på hela dagen! Vilken känsla att glida från sida till sida.. Här är det Karro som åker bakpå men ni förstår känslan:


Körde bara fast en gång faktiskt, tänkte tillägga att det egentligen inte var mitt fel då... =) Jag provade att burka ett par gånger. Jag burkade inte speciellt mycket. Styrde mest åt olika håll och lutade mig lite åt sidorna, Men det är definitivt något jag tänker lära mig att behärska. Ska nog ut på lägdan bakpå å försöka mig på det... Skulle dockbehöva en lite värre skoter men men man får ta vad huset har att erhålla.
Nu ska jag hjälpa till me disken så får vi se om vi orkar spela spel ikväll eller om vi går och lägger oss...

1 kommentar:

AndWik sa...

Du får väl lägga upp camfore och köpa dig en rektu "skara-såg"...
camfor - plånbok (ordagrannt kamfodral)
rektu - riktig
skara-såg - skarsåg, benämning på kortbandad vass skoter