torsdag 19 februari 2009

Öppettider

Den lokala ICA-butiken här i Fårösund har öppet 8-20 alla dagar i veckan. Är inte detta fantastiskt?
Fårösund är verkligen dött här på vintern, och jag kan tänka mig att det blir andra bullar på sommarhalvåret, men ändå har dom öppet såpass länge.

Jag skulle jämföra Fårösund storleksmässigt med Mörsil hemma tror jag. Det finns en affär, bio som aldrig visar filmer, statoil.. Finns det nått mer? (Folkhögskolan då...)
Öppettiderna på Ica skiljer sig dock och i Mörsil har OK öppet till 22. Jag tror nästan att Fårösund har fler invånare än Mörsil, men det är lika dött här som där.

Hemma i Åre är ICA öppet till 21 på sommarhalvåret och 22 på vintern så alla 08:or kan få sina behov tillfredsställda. Men här verkar det vara samma öppettider året runt.

Jag känner lite att jag är här på fel årstid. För övrigt är det sjukt mycket snö! Jag som hade förväntat mig en heeelt snölös vinter har fått snö varje dag i över en vecka! Jag är glad, men gladare kommer jag bli imorgon när jag kommer hem till min snö =) Det känns lite tack vare mig det är såpass mycket snö, för att jag har gått och hoppats liksom. (på grund av skulle nog vissa av mina snö-ogillande vänner forlulera det)
(Och ja, det är jättestor skillnade mellan dessa två uttryck. Tack vare= hänvisar till något positivt På grund av= hänvisar till något negativt, Snälla gott folk lär er skilja på dessa två uttryck slipper jag rätta er stup i kvarten)

Inga kommentarer: